Marktaandeel van HelloFresh is 70%
We konden onlangs in een onderzoek naar de best verkochte maaltijdboxen in Nederland als zien dat 1 op de 10 Nederlanders weleens een maaltijdbox heeft besteld en dat HelloFresh daarin de koploper is. Uit een ander rapport van een nieuw onderzoek bureau genaamd “Retail Intelligence Lab” komt naar voren dat het marktaandeel van HelloFresh 70% is. Het vorige onderzoek van Multiscope bood bezorgers al nieuwe inzichten en perspectieven, dit rapport van Retail Intelligence Lab, geeft wederom een inzicht en bevestigd het wederom.
Marktaandeel van HelloFresh
In het rapport komt ook naar voren dat Albert Heijn, met de Allerhande Maaltijdbox de 2e positie inneemt met zo,n 14% marktaandeel. Dit is erg knap als je nagaat dat Allerhande nog maar een paar maanden geleden de box op de markt heeft gebracht en in een zeer snel tijdsbestek deze goed in de markt heeft weten neer te zetten.
Ook Marley Spoon word genoemd en blijkt een marktaandeel te bezitten van 3% wat relatief laag is als je kijkt naar de investeringen die ze doen in hun maaltijdbox, Marley Spoon is de laatste tijd er druk bezig met het sterker neer zetten van hun product in de Nederlandse als Amerikaanse markt, zo is er onlangs een kapitaal injectie gedaan door nieuwe investeerders waar ze vooral hun positie op de Amerikaanse markt mee willen versterken. Ook hebben ze onlangs een handige Marley Spoon App uitgebracht die als Apple als beste nieuwe app is bestempeld en komen ze dit voorjaar nog met een Fruitbox van Marley Spoon.
Er valt voor de andere aanbieders van maaltijdboxen nog veel winst te halen in deze markt, veel mensen die HelloFresh hebben geprobeerd of gebruiken geven aan binnen aan jaar al te willen wisselen van box en geven we in Nederland naar schatting zo,n 225 Miljoen euro per jaar uit aan maaltijdboxen.
Andere resultaten uit het rapport.
Een paar andere belangrijke resultaten uit het rapport geven aan dat de meeste mensen bereid zijn om het meest voor Marley Spoon te betalen, dit komt vooral door de opzet waarmee ze werken, het zelf kunnen kiezen van gerechten elke week. En blijkt het dat er nog grote groepen mensen zijn die minder te besteden hebben waardoor ze geen maaltijdbox kunnen bestellen, ook hier liggen nog genoeg kansen voor de bezorgers.
Dat HelloFresh de beste bestelde maaltijdbox heeft komt niet alleen door hun grote investeringen in de marketing, maar ook omdat ze verreweg het meest complete aanbod hierin hebben, zo leveren ze naast een normale Originalbox ook een vegetarische box een Familybox en een wijnbox, ontbijtbox en fruitbox.
Bron: Retail Intelligence Lab