Biologische maaltijdboxen bezorger Beebox is 2e in Nederland.
Het mag vrij duidelijk zijn dat het van origine Duitse bedrijf HelloFresh wereldwijd de maaltijdboxen markt domineert en ook in Nederland de koploper is. Het Nederlandse bedrijf Beebox met als enige een Biologisch gecertificeerde maaltijdbox is daarmee wel een geduchte concurrent. Beebox Is nog maar 3 jaar bezig en houd zich vooral bezig met duurzaam ondernemen waarbij eerlijkheid en transparantie heel belangrijk zijn. Met deze mindset leveren ze biologische maaltijdboxen af bij zo,n 5000 Nederlandse huishoudens.
Dat Beebox een welverdiende 2e plek in neemt in deze markt betekend niet dat er geen concurrenten op de loer liggen, neem Albert Heijn met de steeds populairdere Allerhande Box die ook flink terein aan het winnen is met hun maaltijdbox die met beduidend minder biologische producten toch wel onder de prijs van de meeste maaltijdbox aanbieders ligt en daarmee de goedkoopste maaltijdbox kan leveren.
Bij Beebox draait het dus om eerlijke en pure producten die duurzaam zijn geproduceerd en waarbij het hele productie proces biologisch is, dit wordt gewaarborgd door Skal, vandaar dat ze ook het EKO Keur en het Skal keurmerk dragen als enige maaltijdbox bezorger in Nederland. De producten komen direct van de boer en worden bij jou thuis afgeleverd, verser en eerlijker kan het niet.
Goedkoper dan supermarkt.
Biologisch en toch gemiddeld 5% goedkoper dan wanneer je dezelfde gelijk waardige producten in de supermarkt zou kopen. Daarnaast krijgen boeren en producenten bij beebox een eerlijke prijs voor hun producten en krijgen ze tussen de 40 en 50% van de prijs die consumenten voor deze producten betalen, Dit is wat directeur Jack Stroeken zegt “een eerlijke prijs voor de consument en de boer”
De online boodschappen markt is nog in een begin fase waarbij slechts 1% van de Nederlandse huishoudens nu nog boodschappen online doet, de aankomende jaren moet dit percentage flink gaan stijgen als je de trendwatchers en experts op dit gebied moet geloven, in 2020 zou dit weleens tussen de 20 en 30% kunnen zijn. Wat betekend dat de online boodschappen markt nog veelbelovend is voor verrassingen gaat zorgen op gebied van detail handel.
Bron: www.gfactueel.nl