Boodschappen online, we bestellen steeds meer via de online supermarkt.
Gisteren werd al duidelijk in een onderzoek naar maaltijdboxen dat deze markt enorm is gegroeid de afgelopen 2 jaar. Daarom willen we nog een ander onderzoek met je delen. GFK heeft samen met thuiswinkel.org cijfers gepubliceerd waaruit blijkt dat onze online uitgaven enorm gegroeid zijn de laatste jaren en deze groei zit momenteel in een flink lift. kortom onze boodschappen doen we steeds vaker bij de online supermarkt en andere online food kanalen.
We geven 40% meer uit aan de online food kanalen.
De algemene groei in online winkelen is de laatste jaren enorm gestegen, dat blijkt al uit eerdere cijfers en wederom zit er een flinke stijgend lijn in, wat juist opvalt in de cijfers die onlangs zijn gepubliceerd zijn is dat we 40% meer uitgeven aan online food, zoals de online supermarkten zoals die van AH Online, Jumbo etc, ook geven we meer uit aan kleinere food webshops en zijn de maaltijdboxen een erg belangrijke factor hierin.
In 2015 gaven we 16,07 miljard euro uit aan online winkelen, dit is een stijging van ruim 16% als je kijkt naar het jaar daarvoor. En juist de Nederlandse online food sector is hier verantwoordelijk voor. Als je alleen kijkt naar de online food sector dan zie je dat we in 2015 40% meer uitgaven dan het jaar daarvoor, wat neer komt op zo,n 700 miljoen euro.
Vaker naar de online supermarkt.
Vooral de online supermarkten zijn steeds beter zaken gaan doen, de grote supermarkten zoals die van Albert Heijn, Jumbo, Deen, Hoogvliet en ga zo maar door hebben de laatste jaren allemaal flink geïnvesteerd in hun online platformen en hebben allen een complete online supermarkt waar je heel gemakkelijk vanuit je stoel via je computer je boodschappen kunt bestellen en thuislaten bezorgen. Inmiddels kun je bij elke bekende online supermarkt het complete assortiment aan producten zoals dat ook in de winkel ligt terug vinden.
Boodschappen online en bezorgen = tijdbesparend en makkelijk.
Dat we onze boodschappen online doen en steeds vaker thuis laten bezorgen is niet heel vreemd, als je kijkt naar de maaltijdboxen die de laatste 2 jaar enorm populair zijn geworden en naar het onderzoek dat multiscope heeft gedaan dan zie je dat mensen het vooral heel makkelijk vinden, op de 2e plaats komt de variatie in recepten. Natuurlijk is vandaag de dag onze maatschappij zodanig dat we steeds minder tijd hebben om alles te kunnen doen wat we willen. We vinden onze carrières belangrijk maar ook het gezin komt op de eerste plaats, daarnaast wil je graag met vrienden gezellig samen zijn en leuke dingen doen, hobby’s en dromen navolgen. Omdat tijd hierin een belangrijke factor is, zoeken we naar goede oplossingen waarin we hetzelfde kunnen bereiken, wellicht nog beter in minder tijd. Denk aan gezonder eten door middel van een maaltijdbox.
Boodschappen online laten bezorgen is daar natuurlijk een perfecte uitkomst, we hebben allemaal wel even de tijd om op je werk even online je bestelling te plaatsen en die thuis of op het werk te laten bezorgen, even naar de supermarkt in je baas zijn tijd is er natuurlijk niet bij. Samen met de internet generatie die steeds groter wordt zijn dit maar kleine voorbeelden waarom online winkelen en dan met name boodschappen doen bij de online supermarkt steeds populairder aan het worden is.
Er zijn natuurlijk nog veel meer redenen waarom we met z,n allen steeds meer online winkelen, een zeer interessant onderwerp want de manier van hoe we omgaan met elkaar en onze samenleving staat hierin ter discussie wat leuke gesprekken kan opleveren. Hieronder in de infographic een paar interessante cijfers.(bron: www.gfk.nl en www.thuiswinkel.org)